זמן קריאה: 3 דקות

איך נראה תוכן וידאו של מותגים?

תכני וידאו יגרמו לגולשים להישאר זמן ממושך יותר באתר אשר מציג וידאו.
תכני וידאו יימשכו לקוחות חדשים וחדשות.
76% מהעסקים שהחלו להשתמש בתכני וידאו דיווחו כי המכירות עלו בצורה משמעותית וכי הם מתכוונים להשקיע תקציב נוסף בתכני וידאו בשנת 2019.
פייסבוק הודיעה בשנה שעברה כי בתוך 7 חודשים כמות הצפייה בסרטונים הוכפלה מ-4 ל-8 מיליארד צפיות ליום.

תכני וידאו מוצלחים מכילים בתוכם מה שטקסט ותמונות סטילס מעולם לא יהיו:
הם דינמיים ומספרים סיפור מדויק של חברה, מעבירים את ה"core" שלה בצורה מעמיקה, מדויקת ורגשית.
תכני וידאו פותחים צוהר לעולם חוויתי, רגשי ועסקי בעת ובעונה אחת, כי הם עובדים על מספר חושים במקביל (שמיעה, ראייה). השילוב ביניהם יצור את המסר ואת הנראות של החברה.
את המורכבות הזו צריך להתאים בחשיבה מוקפדת למוצר עצמו ולעבוד לפי שפה וחוקים ברורים. תכנון מדויק לבניית שפת מותג בוידאו הינו חלק בלתי נפרד מקמפיין מוצלח ובניית מותג החברה לאורך זמן. זוהי מערכת יחסים של ממש!

איך נראה קמפיין מדויק לערכי מותג?

קחו לדוגמה את הקמפיין המוצלח של ריבוק. ריבוק היא חברת הנעלה בין המצליחות בעולם, אבל הם כמובן לא מוכרים רק נעליים. הם פונים לקהל במסר יותר עמוק ובמקביל "מנצלים" את השיח על שוויון נשים וקידומן בתחומים רבים ומגוונים. המסר שריבוק רוצה להעביר שאם לאדם הממוצע יש 25,915 ימים לחיות- כדאי לרוץ בהם אך גם כדאי לנעול, ריבוק.

קמפיין מוצלח נוסף היינו הקמפיין של חברת דורקס.
דורקס יצרו פרסומת שחוצה קהלי יעד שפונה לכל גיל וניתן להזדהות איתה בכל מצב – גם רווקים ורווקות ייהנו ממנה (ויבינו את הצורך בקונדומים) וגם הורים טריים או מנוסים יחושו את ההזדהות הכואבת והאירונית בסצנה כל כך פשוטה ומשעשעת שלקוחה מהחיים. השילוב בין סיטואציה מלחיצה לבין הצורך בקונדום יצרה קמפיין מעורר הדים שאף זכה לצנזור אך נזכר כקלאסיקה.

בשנת 2016 אנדרואיד יצרו סרטון מרגש ופשוט (כביכול) של צילומים המשלבים חברות מיוחדת בין חיות. החברות יוצאת הדופן בין דולפין לכלב, אפרוח וחתול – ממש כמו אנדרואיד שהתחרתה במערכת ההפעלה של אפל. היא רצתה להוכיח כי היא מיוחדת והייחוד שלה היא בשונות שלה. המסר שלה היינו: Be together, not the same.

בתחילת 2019 אין שאלה לגבי חשיבותו של הוידאו. זה הזמן לחשוב על המיתוג הנכון, על המסרים הנכונים והמדויקים ועל איך כל זה יראה. כי בסופו של דבר – נראות של וידאו היא הנראות שלכם.

אז מה אתם צריכים לשאול את עצמכם לפני הפקה של סרט?

האם התוכן שאני רוצה לצאת איתו – מתאים למותג שלי ולא רק עונה על פונקציונליות נקודתית?
איך אני ממקד את המטרה של הסרטון בתוך כל מורכבות ההפקה?
איך אני שומר על שפת וידאו אחידה לאורך הסרטים שונים?

אנחנו פה בשבילכם ובשבילכן, כי מותג הינו אסטרטגיה. ואנחנו פה בשביל לבנות אותה, אתכם. 

בואו נעשה סרט!

לוגו של וואטסאפ
גלילה לראש העמוד