אז החלטתן/ם להפיק סרטון

בין אם הסרטון ישרת אתכם ככלי שיווקי ובין אם ככלי הדרכתי לחברה/מוצר, חשוב שתדעו על התהליך, מה השלבים, כמה זמן זה לוקח ומי אנשי המקצוע המעורבים בפרויקט שלכם.

לאחר שבחרתם את החברה שאיתה תעבדו, (מעמד מרגש כשלעצמו), אתם/ן הולכים לעבור דרך קריאטיבית ומשותפת ולהיות מעורבים בשלבים כדי להגיע לתוצאה מצויינת. אז מה הם השלבים?

7

שלבי עבודה

1# שלב התחקיר

שלב זה מאופיין בלימוד תחום הפעילות של העסק ע"י חברת ההפקה.

החברה מקיימת תחקיר להבנת היתרונות של העסק/המוצר ובחינת הבידול השיווקי ולאחר מכן תגבש במשותף עם הלקוח קהל יעד, את מטרות הסרט, בחירת מסרים והנעה לפעולה.

 

2# שלב התסריט

שלב זה מאופיין קודם כל בבחירת רעיון/קונספט שילווה את הסרטון.

קונספט יכול להיות עם תוכן הומוריסטי,דוקומנטרי, שיווקי או כל רעיון אחר שעולה בקנה אחד עם מטרות הסרט.
לאחר שהחלטנו על הרעיון, אנו מתקדמים לשלב התסריט שיכתב ע"י התסריטאי שלנו.

שלב התסריט הוא שלב קריטי בהפקת סרטון – מדוע?

התסריט בנוי על סיפור שאותו אנו מפרקים לגורמים קטנים. כל שלב בסיפור נפרט מה רואים ומה שומעים בכל רגע נתון וכבר בשלב הזה נדע מה כלול בסרטון, מה אורכו? האם אנחנו מצליחים להעביר את המסרים שרצינו? האם חסר לנו מידע או שיש יותר מדי ממנו? 

בשלב הזה חשוב מאוד להצטייד בתסריטאי/ת מנוסה שידעו להנחות אתכם איזו אינפורמציה הם צריכים מכם, על מנת לייצר דיוק בכתיבת התסריט.

3# יום צילום

חלק מהסרטונים כוללים גם ימי צילום. מה יש לקחת בחשבון בימי הצילום?

צוות יום צילום כולל:

במאי שמנהל ומנחה לאורך כל יום הצילום את הצלם, השחקנים ואנשי הצוות, צוות צילום מקצועי,

מנהלת הפקה שאחראית על ניהול יום הצילום מבחינת זמנים הגעה ללוקיישנים, הגעת השחקנים וכד'.

חשוב להדגיש: הפרויקט מלווה לאורך כל אורכו בבמאי מקצועי, וזאת על מנת לוודא שיש איש מקצוע שרואה את התמונה המלאה מלמעלה, איש מקצוע שיודע להנחות, לתקן, לתת את הדגשים הנכונים, ולנהל את אנשי המקצוע לאורך כל הפרויקט.

4# שלב העיצוב

שלב העיצוב מגיע לאחר שיש תסריט מגובש ומתקיים כשיש לנו סרטים מבוססי אנימציה מסוג כלשהוא.

העיצוב נעשה על ידי מעצבים ומעצבות גרפיים ומטרתו לייצר קו עיצוב שילווה את כל הסרט בין אם על ידי "מושן גרפיקס", אנימציית דו מימד/תלת מימד וכד'.

שלב העיצוב מסתיים בסטוריבורד שבו מונחים כל עיצובי הסרט לפי פריימים אל מול הטקסט- וכאן אתם מקבלים לראשונה את הההבנה של איך יראה הסרט שלכם.

POST-PRODUCTION

5# שלב עריכת Offline

בשלב זה לוקחים את כל חומרי הגלם שנדגמו או עוצבו וממקמים אותם על גבי פס העריכה.

מטרת שלב היא למקם בפעם הראשונה את החומרים בצורה גסה תוך הכנסת טקסט/תמונות/אלמנטים עיצוביים להצגת החומרים לכדי סרט בפעם הראשונה. פה יוחלט הקצב של הסרט, בחירת השוטים הנכונה, ובמוסיקה המתאימה.

6# שלב ה After effects

לאחר שהלקוח אישר את החומרים בשלב האופליין עוברים לשלב האונליין.

שלב זה מאופיין בליטוש עיצובי לסרטון,הנפשת אלמנטים של עיצוב, הוספת "תנועה" של אלמנטים גרפיים, כותרות, תיקוני צבע ועוד.

7# פוסט סאונד "הלבשת סאונד מוזיקה וקריינות"

השלב האחרון בהפקת סרטון, לפני שמגישים אותו ללקוח, הינו "הלבשת" הסאונד המוסיקה והקריינות שהוקלטה מבעוד מועד. (ואם יש צורך גם בכתוביות).

ו…. הגעתם לשלב הסיום! כמובן שיש בדרך עוד המון שלבים בהתאם לסוג הסרט (ליהוק שחקנים, לוקיישנים ועוד). אבל על זה נדבר כשנגיע להפקה עצמה.

אם לרגע חשבתם שהפקת סרט זה עניין של כמה ימים והסרט מוכן, אז הנה לכם התשובה:)

זמן הפקת סרטון מקצועי תוך הקשבה לצרכי הלקוח אורך בין חודש וחצי לחודשיים.

בהצלחה!

יש לכם שאלות נוספות? עשינו לכם חשק לסרט? שלחו פרטים וצוות REDBIRD יישמח לחזור אליכם בהקדם

לוגו של וואטסאפ
גלילה לראש העמוד